
Проєкт ATLAS-L4 (Automated Transport between Logistics Centres on Level 4 Motorways) завершився успішно після трьох років спільної роботи 12 партнерів з промисловості, науки, розробки програмного забезпечення та інфраструктури. Завдяки зусиллям близько 150 інженерів автономна вантажівка в дорожньому транспорті стала реальністю.
MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, Технічний університет Мюнхена, Технічний університет Брауншвейга, TÜV SÜD, Autobahn GmbH та Вюрцбурзький інститут транспортних наук (WIVW GmbH) об’єднали зусилля для реалізації цього проєкту.
Консорціум поставив перед собою чітку мету: вивести на автомагістралі вантажівку з автоматизацією рівня 4 для транспортування між логістичними центрами. Проєкт, який фінансувався Федеральним міністерством економіки та захисту клімату Німеччини з загальним бюджетом 59,1 мільйона євро, базувався на законі, прийнятому у 2021 році, що дозволяє автономне водіння на визначених маршрутах під технічним наглядом.
1 січня 2022 року розпочалася фаза випробувань ATLAS-L4. У квітні 2024 року Федеральне управління автотранспорту надало перший дозвіл на випробування рівня 4 для виробника комерційних транспортних засобів. Прем’єра на громадських дорогах відбулася з першим проїздом автономної вантажівки по автомагістралі в Німеччині за участю міністра транспорту Фолькера Віссінга. Під час усіх випробувань у кабіні був присутній водій безпеки.
Консорціум досяг усіх поставлених цілей: встановлено критично важливі компоненти для архітектури рівня 4, такі як резервна гальмівна система, бортова мережа та система кермування. Розроблено концепцію валідації та введено в експлуатацію центр управління для технічного нагляду. Проведено аналізи ризиків та заходи безпеки, включаючи кібербезпеку та визначення функціональних заходів безпеки, таких як резервування та концепції деградації для автономної системи водіння.
Результатом став прототип технології, який служить основою для подальших проєктів та серійного виробництва.
Робота ATLAS-L4 може бути використана як базова концепція для майбутніх промислових розробок, хоча деякі детальні питання ще потребують уточнення для серійного виробництва автономної вантажівки. Проєкт продемонстрував технічну здійсненність автономних вантажівок, і ці концепції тепер інтегруються в подальші розробки для серійного виробництва.
Логістика 4.0 має великий потенціал: безпілотні вантажівки як частина автоматизації між логістичними центрами можуть значно підвищити ефективність та зменшити затори й аварії. Крім того, автоматизація пропонує рішення для нестачі водіїв, яка вже становить близько 100 000 у Німеччині.
7 та 8 травня учасники проєкту представили результати ATLAS-L4 близько 200 гостям за участю представників Федерального міністерства економіки та захисту клімату. Презентація включала демонстраційні поїздки на полігоні ADAC Mobility Test Centre в Пенцінгу та на автомагістралі, виставку площею близько 1000 квадратних метрів та наукові доповіді.